Conferința de Marketing Cultural. To brand or not to brand – Brandingul cultural. Idee și identitate

VA URMA DIN 21 NOIEMBRIE 2019

CONFERINȚA DE MARKETING CULTURAL

TO BRAND OR NOT TO BRAND

Brandingul cultural. Idee și identitate

21 noiembrie 2019, Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151)

Muzeul Municipiului București, în parteneriat cu Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, vă invită la cea de-a șasea ediție a Conferinței de Marketing Cultural, dedicată temei „To brand or not to brand. Brandingul cultural. Idee și identitate”. Conferința se va desfășura joi,  21 noiembrie 2019 la Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151).

Branduirea actului cultural, în contextul unei globalizări în plină creștere, provoacă aprige dispute atât în România, cât și în străinătate. Astfel, pentru mulți, acest concept de „branding cultural” este un oximoron, o imersiune nepermisă a comercialului, a banilor și a marketingului într-un sector considerat  de mulți ca fiind unul nobil. Cu toate acestea, cei mai mulți profesioniști din domeniul cultural par din ce în ce mai deschiși în a accepta această nouă situație, având în vedere realitățile economice la care instituţia de cultură este expusă permanent.

Publicul înțelege cu ușurință misiunea, viziunea și valorile asumate de instituţia dvs.? Obțineți răspunsurile dorite de la comunitatea pe care o reprezentați, de la sponsori și parteneri? Luaţi decizii cu privire la modul în care arată instituţia dvs. în funcție de niște criterii prestabilite? Echipa este complet aliniată la ce spuneți, scrieți, proiectați și reprezentați în exterior?

Iată doar câteva dintre provocările pe care vi le adresăm cu ocazia Conferinței de Marketing Cultural, devenită deja o tradiție pentru muzeul nostru.

Dacă ar fi să particularizăm şi să ne referim la cazul reprezentat de muzee, orice discuție despre brandingul cultural începe invariabil de la exemple „clasice” precum Guggenheim, Louvre, British Museum, Tate, MoMA, Metropolitan Museum of Art, V&A și Centrul Pompidou – doar pentru a menționa câteva dintre acestea. În realitate, există o creștere continuă a brandurilor muzeale din întreaga lume. Aceasta este o consecință a conștientizării la nivel internațional a puterii pe care îl are brandingul într-o piață din ce în ce mai competitivă, unde există deseori necesitatea de a face sau de a atrage bani din cauza lipsei finanțării de către stat și de multe ori și pe fondul slabei implicări a autorităților.

Alături de creșterea interesului instituţiilor de cultură pentru branding, coexistă și o schimbare puternică către o recentrare a rolului pe care îl pot juca acestea în educația și în dezvoltarea continuă a societății. În urmărirea acestor obiective „sociale”, atât locale cât și globale, instituţiile de cultură depășesc din ce în ce mai mult spațiul fizic în care se regăsesc. În cazul muzeelor, acest lucru se poate manifesta în mai multe moduri: împrumutul lucrărilor și expozițiilor, crearea de muzee virtuale, crearea de filiale regionale etc.

Instituţiile de cultură care își „depășesc propriile ziduri” încep să își pună tot mai des întrebări despre reputația, misiunea și valorile lor, altfel spus, despre brandul pe care îl reprezintă.

Conferința „To brand or not to brand. Brandingul cultural. Idee și identitate” își propune să exploreze rolul „brandurilor” ca instrumente necesare în sectorul cultural.

Așadar, de ce ar apela instituţiile de cultură la branding? Este procesul de cizelare a identității unei instituţii de cultură o abatere de la misiunea acesteia? Sau există și alte puncte de vedere?

Vă invităm să dezbatem împreună aceste subiect de actualitate în cadrul conferinței din data de 21 noiembrie 2019.

Conferința face parte din seria întâlnirilor anuale începută în 2014 cu tema „Identitate vizuală în marketingul muzeal” și continuată cu temele „Educația muzeală – de la concept expozițional la activități educative” (2015), „Publicuri și organizații culturale: practici și tendințe” (2016), „Revalorizarea patrimoniului cultural – dezvoltarea de noi audiențe” (2017) și „Centenar în digital” (2018).

Specialiștii interesați să susțină o prezentare în cadrul conferinței pornind de la tema propusă, „Brandingul cultural. Idee și identitate”, sunt rugați să trimită o propunere până în ziua de vineri, 1 noiembrie 2019. Propunerea va include titlul prezentării, patru cuvinte-cheie, un rezumat de maxim 250 de cuvinte şi un CV actualizat. Fiecare specialist va avea 25 minute la dispoziție pentru susținerea prezentării, iar 5 minute vor fi alocate întrebărilor și comentariilor.

Acestea se vor transmite prin e-mail către adresa: relatii.publice@muzeulbucurestiului.ro. Selecția propunerilor va fi realizată de către Consiliul Ştiințific al Conferinței de Marketing Cultural.

Participarea publicului la conferință se face prin înscriere la adresa relatii.publice@muzeulbucurestiului.ro. Intrarea este liberă după confirmarea înscrierii, în limita locurilor disponibile.

Conferinţa de Marketing cultural (a VI-a ediţie) este realizată sub atenta coordonare a unui Consiliu Științific alcătuit din: Conf. univ. dr. Carmen Croitoru (Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală), Dr. Adrian Majuru, Eliana Radu și drd. Angelica Iacob (Muzeul Municipiului București).

Comitetul de Organizare al simpozionului este alcătuit din: Eliana Radu, Maria Sfrijan și Veronica Leca (Muzeul Municipiului Bucureşti), Alexandru Avram și Andreea Codreanu (Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală).

Evenimentul se desfășoară cu sprijinul ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *