Interviu cu Alexandra Colea, Account executive la Agenţia Pastel

Pop-Up Museums: o „extra-experienţă” pentru comunitate

Muzeul Municipiului București a colaborat cu Sun Plaza pentru a aduce muzeele mai aproape de bucureșteni, contribuind la seria de expoziții neconvenționale organizate la Sun Plaza, reunite sub conceptul cultural inedit: Pop Up Museums. Seria de anul acesta a debutat cu o expoziție foto în premieră dedicată cumpărăturilor de altădată, realizată în parteneriat cu Muzeul Municipiului București. Interesantele povești au putut fi descoperite la începutul acestei primăveri, în zona centrală a Centrului Comercial Sun Plaza. Privind retrospectiv, care a fost experiența pregătirii acestei expoziții ne spune Alexandra Colea, Account executive la Agenţia Pastel.

– Care a fost ideea care a stat la baza implementării proiectului Pop-Up Museums și în ce a constat unicitatea acestui proiect?

Alexandra Colea: Muzeele sunt spații care păstrează poveștile deosebite și istoriile vremurilor trecute. Acestea merită să fie descoperite sau redescoperite, iar proiectul Pop-Up Museums a făcut un pas în acest sens, prin apropierea unui spațiu comercial, cum este Sun Plaza, de muzee. Proiectul constă într-o serie de expoziții neconvenționale, care-și propun să apropie vizitatorii Sun Plaza de muzee, oferind astfel experiențe culturale și de cunoaștere deosebite.

În cadrul proiectului au putut fi vizitate, până acum, expoziții de la Muzeul C.F.R., Muzeul Parfumului, Institutul Astronomic al Academiei Române, Muzeul Municipiului București. Anul acesta, la Pop-Up Museums în Sun Plaza, vor mai fi văzute expoziții de la Muzeul de Telecomunicații și Muzeul Național al Aviației Române. Și pentru că proiectul își propune să stârnească curiozitatea, vizitatorii sunt încurajați să viziteze și alte muzee, fiind invitați să participe și la o tombolă cu bilete de acces la muzee. Proiectul este unic, datorită colaborărilor cu muzeele și a obiectivelor pe care și le-a stabilit.

– Cum se îngemănează ideea promovării acestui concept cultural cu activitatea comercială care se derulează în Sun Plaza?

A.C.: Sun Plaza este un centru comercial cu o mare implicare în comunitate, având activități și evenimente destinate oamenilor din proximitate și bucureștenilor, în general. Spre exemplu, aici putem menționa Târgul Educațional, Sun Talks, Sun Help, Sun Challenge, iar lista poate continua.

De exemplu, Târgul Educațional a reunit 14 grădinițe, școli și cluburi care au oferit informații despre oferta educațională, activitățile pentru copii, Sun Plaza fiind spațiul în care oamenii le-au putut cunoaște, fără a pierde timp pentru a le vizita sau a le căuta. Sun Talks sunt seminarii create, organizate și găzduite de Sun Plaza. Temele de discuție sunt alese de clienții Sun Plaza și sunt îndreptate spre autocunoaștere.

Sun Help a fost gândit ca o serie de workshop-uri pe diverse teme, adresate comunității, în care îmbinăm partea teoretică cu cea practică. Se adresează persoanelor care doresc să aibă acces la informații utile, necesare în viața de zi cu zi. Sun Challenge este un semimaraton desfășurat în interiorul Parcului Natural Văcărești. Fondurile din taxa de înscriere ajung către programele de conservare ale țestoasei europene de apă, singura specie de țestoasă subacvatică nativă din fauna României.

Pop Up Museums se încadrează în aceste inițiative, venind să ofere, pe de o parte, o „extra-experiență” pentru comunitate și un loc inedit de promovare pentru patrimoniul muzeal, pe de altă parte.

– Cum ați ales tema pregătită și prezentată publicului împreună cu Muzeul Municipiului București?

A.C.: Cuvântul pe care se bazează proiectul este „colaborare”, de aceea tema expoziției de fotografii organizată cu Muzeul Municipiului București în Sun Plaza, „Oameni la cumpărături în decursul istoriei”, a fost aleasă împreună cu domnul Adrian Majuru, directorul muzeului. Această temă este puntea dintre cele două entități.

– Ce fel de reacții ați primit din partea publicului?

A.C.: Vizitatorii au primit cu entuziasm și încântare fiecare expoziție din proiect. Persoanelor în vârstă, aceste expoziții le-au amintit de poveștile părinților lor sau chiar de vremurile în care erau tinere. Pe de altă parte, poveștile exponatelor muzeelor au captat atenția tinerilor care nu au avut ocazia să folosească astfel de unelte. Fiecare expoziție organizată a stârnit curiozitatea vizitatorilor Sun Plaza de a vedea mai mult și de a vizita și alte muzee.

– Cum vă gândiți să continuați acest proiect?

A.C.: Avem multe idei pentru a duce la un alt nivel proiectul, însă suntem condiționați și de evoluția pandemiei. Sperăm ca anul viitor să putem face mult mai multe. Până atunci invităm publicul să descopere expozițiile pe care le-am pregătit anul acesta.

– Care au fost provocările în organizarea Pop Up Museums pe care a trebuit să le depășiți, în calitate de account executive?

A.C.: E drept că am întâmpinat unele situații atipice sau speciale. În tot procesul de organizare a fost nesiguranța contextuală. Prima serie de evenimente trebuia să înceapă în martie 2020, dar a fost amânată pentru august. Într-un final, această situație s-a transformat într-un atuu, fiind printre puținele tipuri de evenimente permise în 2020 și desigur având un mare succes după perioada de lockdown, în care bucureștenii și-au dorit mai mult ca niciodată să iasă din casă. Ediția de anul trecut a fost într-adevăr prima experiență cu instituțiile de stat și pot spune că am avut norocul să întâlnesc numai oameni pasionați de domeniile în care activează și dornici să se implice în proiecte culturale atipice. Același lucru îl pot spune și despre ediția actuală și cu siguranță vom mai dezvolta proiecte în această zonă, bazată pe colaborările anterioare.

– De la inginerie software la account executive în publicitate, care a fost motivația schimbării domeniului dumneavoastră de activitate?

A.C.: Sunt Account executive în Agenția Pastel de doi ani și activez în industrie tot de doi ani. Specializarea mea de bază, cea de pe hârtie, este inginer software care, desigur, merge mână-n mână cu publicitatea. Mediul tehnic din care vin, alături de componenta voluntariatului, mă ajută zilnic să am o gândire logică, să privesc și din altă perspectivă și să învăț într-un timp scurt. Am luat această decizie de a schimba complet domeniul din nevoia de a introduce și puțină creativitate în munca de zi cu zi. Satisfacția după realizarea unui proiect de amploare este nemăsurabilă. Planul meu pentru viitor este să dezvolt în continuare și să implementez proiecte relevante și cu un real impact.

 

Interviu realizat de Simona Popescu

Sari la conținut