Apetit pentru socializare constantă | Interviu cu Silvia Floareș, co-fondator Weekend Sessions

– Îți propun să spunem pe scurt povestea unui festival cuminte, care aduce frumusețe și emoție într-un oraș neprietenos cu oamenii lui. Cine vine la Weekend Sessions?

Silvia Floareș: Ne-am propus să facem din petrecerea timpului liber la muzeu o opțiune firească pentru un public educat, tineri & familii tinere. Vizitatorii se pot bucura de sesiuni acustice de jazz, muzică clasică, pop indie de la artiști independenți, proiecții de film, momente de poezie contemporană, tururi ghidate de terapeuți, arhitecți, designeri, istorici şi alți invitați speciali, precum şi de sesiuni de mindfulness și yoga, discuții & dezbateri, ateliere creative pentru copii. Fiecare zi de eveniment vine cu un program diferit și o nouă șansă de a cunoaște muzeele din București și fermecătoarele lor spații și colecții.

– Cum a prins conceptul de „cel mai cuminte” festival? Cum s-a dezvoltat de-a lungul timpului?

S. F.: Weekend Sessions este un eveniment cuminte, artiștii se recomandă unii pe ceilalți, expozițiile & tururile ghidate sunt organizate relaxat. Nu e nimic sofisticat, intimidant, scorțos în modul în care ne imaginăm și construim programul Weekend Sessions. Suntem convinși că muzeele pot deveni o destinație de weekend, unde să petreci 4-5 ore cu prietenii, familia, cei dragi, să-ți încarci bateriile conectându-te la frumos. Se întâmplă asta în toate muzeele europene, dar este un proces de împrietenire care cer timp și consecvență.

Programul a crescut frumos de la un an la altul, avem experiența a doi ani și aproape 40 de evenimente realizate cu succes la Grădina Botanică „D. Brandza”, programul știm că a funcționat, a reîmprietenit un public numeros cu o instituție iconică și îl putem pune în slujba mai multor spații emblematice pentru București și România.

Asta nu se poate întâmpla decât printr-o colaborare pe termen lung, dar ne bucurăm că avem șansa unui început și știm sigur că o lume care se deschide către frumos nu are cum să nu fie o lume mai înțelegătoare și mai bună.

– V-ați propus să aduceți împreună la evenimentele voastre oameni liniștiți și educați care privesc spre viitor cu optimism. În viața reală, pare că sunt din ce în ce mai puțini. Cum îi găsiți, sau vă găsesc ei pe voi?

S. F.: Asociații Weekend Sessions au experiență de peste 15 ani în marketing și publicitate – știm cât de importante sunt promovarea și segmentarea, dar și campaniile de comunicare. Suzana Roșca (brand manager WS) și Robert Șopârlache (directorul de creație) au creat în acești primi ani un set de instrumente care să se poată adapta la frecvența mare a evenimentelor și partenerilor pe care îi avem alături. De asemenea, mare parte din bugetele de sponsorizare oferite de Aqua Carpatica și UniCredit Bank au fost cheltuite în campanii digitale și outdoor, astfel am reușit să putem baze solide în doar 3 ani.

– Creați experiențe de conectare, cu spații, cu oameni, cu emoție. Dar cât efort presupune această mobilizare? 

S. F.: Au fost trei ani plini, am învățat multe și ne bucurăm de un mic univers de colaborări și parteneriate care ne alimentează nebunia sau optimismul, oscilăm între aceste stări, dar simțim potențialul unui program valoros pentru toți cei implicați și comunitățile bucureștene.

– Voi organizați evenimentele în aer liber. Cum v-ați descurcat cu cea mai mare surpriză, care este mereu vremea?

S. F.: Din fericire, avem alături parteneri și colaboratori înțelegători care ne permit să amânăm evenimentele dacă prognozele se anunță neprietenoase.

– Pe lista locațiilor Weekend Sessions ați adăugat anul acesta și grădini ale muzeelor din componența Muzeului Municipiului București. Cum au fost noile destinații receptate de public? Vouă v-a plăcut la MMB, cum apreciați colaborarea cu noi?

S. F.: În decursul primilor doi ani, am demonstrat că un program de socializare culturală organizat consecvent aduce public, dar și energie nouă într-un spațiu fără a fi nevoie de scene mari și vedete internaționale. Dialogul Weekend Sessions cu Muzeul Municipiului București a început în 2021, dar fiind încă an de pandemie a fost dificil să extindem. În 2023, schimbările survenite la Universitatea din București și nevoia să avem un program mai predictibil ne-au motivat să extindem sfera parteneriatelor noastre către muzee și grădinile aferente acestora. Am avut privilegiul să descoperim parteneri excepționali cu care am dezvoltat și reimaginat sesiunile din mai până în octombrie.

Muzeul Municipiului București joacă un rol esențial în calendarul nostru din 2023, găzduind jumătate dintre evenimentele anului. Grădina Casei Filipescu Cesianu s-a dovedit a fi o descoperire semnificativă pentru toți cei care ne-au vizitat, iar tururile ghidate coordonate de către Andreea Mâniceanu au reprezentat un element central al programului nostru.

De asemenea, au acceptat invitația noastră și s-au alăturat inițiativei: Muzeul Național de Artă a României, Muzeul de Artă Recentă și Muzeul Național al Țăranului Român.

– Cum ați gândit momentul în care invitați, pe parcursul lunii septembrie, oamenii să vină la Muzeul Nicolae Minovici? De ce tocmai Vila cu clopoței? Nu este prea departe de centrul orașului?, ar întreba niște oameni super comozi.

S. F.: Muzeul Municipiului București este gazda noastră principală cu două spații & grădini superbe: 16&17 septembrie: Casa Filipescu Cesianu; 30 septembrie &1 octombrie: Grădina & Vila Nicolae Minovici; 7&8 octombrie, Grădina & Vila Nicolae Minovici.

70%-80% dintre cei care ne-au vizitat în primii doi ani nu fuseseră nici măcar o dată la Grădina Botanică și au venit oameni din toate colțurile Bucureștiului. Weekend Sessions este un prilej de întâlniri și descoperiri: spații noi, artiști, ateliere, antreprenori locali, invitați speciali. Nordul orașului este în continuă dezvoltare, de abia așteptăm să arătăm vizitatorilor frumoasa grădină a Muzeului Nicolae Minovici și tururile ghidate vor fi cu siguranță o atracție în program.

– Mi se pare o mare responsabilitate aceasta: să definești, să configurezi și să oferi publicului evenimente menite să creeze amintiri frumoase, generate de un timp liber de calitate petrecut alături de cei dragi. O foarte bună calitate mereu. Cum sperați să conteze în viitor pentru acești oameni amprenta WS? Unde vă vedeți, să spunem, peste alți 5 ani?

S. F.: Simțim din plin această responsabilitate și uneori ne este teamă că nu organizăm totul la standardele pe care le visăm, dar apoi revenim la realitate și ne amintim că este mult mai important să punem bazele și să facem lucrurile să se întâmple.
Visăm să devenim un punct de parteneriate și colaborări pentru muzeele din București & România, să facem împreună schimb de resurse, de sponsorizări și parteneriate strategice, de bugete de marketing și promovare, să deschidem apetitul pentru socializare constantă în muzeele și grădinile acestora. Credem într-o creștere organică, pas cu pas și deși a fost complicat să organizăm 20 de evenimente, în jumătate de an, cu o echipă mică, credem că frecvența & consecvența vor da roade pe termen lung, deși presiunea pe colaboratori, colegi & buget este imensă în această fază, suntem norocoși să avem parteneri alături care ne susțin.
Ne-ar plăcea ca în următorii ani să găsim resursele pentru a avea echipe dedicate pentru fiecare muzeu, spațiu partener și, în același timp, să avem chibzuiala de a crește frumos și așezat.

Interviu realizat de Simona Popescu

Sari la conținut