Conferința de Marketing Cultural, ediția a X-a. „Cum aducem muzeul la școală”

Conferința de Marketing Cultural, ediția a X-a

„Cum aducem muzeul la școală”

Miercuri, 29 noiembrie 2023, 13.30-17.30

Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei 151)

Muzeul Municipiului București, în parteneriat cu Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, Casa Corpului Didactic Bucureşti, Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi și Asociația Da’DaCe, vă invită miercuri, 29 noiembrie 2023, la cea de-a X-a ediție a Conferinței de Marketing Cultural, cu tema „Cum aducem muzeul la școală”.

Evenimentul continuă seria de întâlniri nonformale „Muzeul și comunitățile sale”, lansată în cadrul ediției anterioare a Conferinței, și va avea loc la Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151), în intervalul orar 13:30 – 17:30.

Deoarece misiunea noastră este să promovăm cultura și patrimoniul muzeal ca parte esențială a educației, ne propunem să investigăm modul în care colecțiile muzeale pot fi valorificate de profesori din învățământul primar în activitatea didactică de zi cu zi, dar și maniera în care educatorii muzeali și cei culturali pot facilita acest proces. Tema din acest an prilejuiește această întâlnire între specialiști din muzee și organizații culturale și cadre didactice, pentru a discuta exemple de bună practică și a identifica noi posibilități de colaborare.

De ce este important să aducem muzeele și patrimoniul muzeal în școală?

În muzee, educatorii muzeali creează un spațiu în care elevii învață prin descoperire și un de pot interacționa direct cu o varietate de obiecte de patrimoniu, ceea ce contribuie la o experiență mai bogată de vizitare, care le deschise celor mici interesul pentru cultură.

Atunci când accesul la cultură este limitat și copiii nu pot ajunge la muzeu, muzeele pot fi aduse în școli cu ajutorul tururilor virtuale și al patrimoniului digital, dar și prin kituri pedagogice, trasee muzeale sau replici ale unor obiecte de patrimoniu. Prin valorificarea patrimoniului muzeal în activitatea didactică, profesorii creează punți de legătură între interesele și experiențele elevilor, activitățile școlare în care sunt implicați și patrimoniul cultural local și național. Prin urmare, disciplinele de studiu sunt aduse mai aproape de viața de zi cu zi a copiilor, iar aceștia își dezvoltă creativitatea, capacitatea de a se exprima și gândirea critică. Parteneriatele între școli și muzee pot facilita colaborarea, permițând profesorilor să integreze materialele și expertiza muzeelor în curriculumul lor.

Ce se va întâmpla la Conferința de Marketing Cultural, ediția a X-a?

La eveniment, invităm cadre didactice din învățământul primar și profesioniști din muzee și organizații culturale să facă schimb de idei și bună practică privind creșterea accesului la cultură al elevilor prin integrarea patrimoniului muzeal în activitatea de predare-învățare-evaluare. Prin sesiuni interactive de discuții, dorim să încurajăm participanții să se cunoască mai bine, să exploreze acțiuni concrete pentru aducerea muzeelor mai aproape de școli și să pună bazele unor noi parteneriate între muzee, organizații culturale și școli.

Pentru participarea la Conferință, vă rugăm să vă înscrieți folosind acest formular Google: bit.ly/conferinta-X

Programul Conferinței de Marketing Cultural

13:30 – 14:00 – Sosirea și înregistrarea participanților

14:00 – 14:20 – Deschiderea conferinței

14:20 – 15:00- Masă rotundă: Cum valorificăm patrimoniul muzeal în activitatea didactică din școli

15:00 – 15:40 – Sesiune de networking

15:40 – 17:00 – World Café: Cum aducem muzeul la școală

17:00 – 17:30 – Concluzii și închiderea conferinței

Pentru detalii suplimentare despre eveniment sau emiterea de adeverințe de participare, vă rugăm să ne scrieți la adresa relatii.publice@muzeulbucurestiului.ro.

Colectivul de organizare al evenimentului este alcătuit din: Eliana RADU, Veronica LECA (Serviciul Relații Publice, Marketing, Proiecte Culturale și Educație Muzeală – Muzeul Municipiului București), Mona-Silvia TIMOFTE (educator muzeal), Andreea CODREANU-ÖNER (Coordonator PR, Serviciul Programe Europene, Marketing, Compartimentul Marketing, Parteneriate, Comunicare – Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală).