Explorarea spațiului muzeal prin ochii copiilor
O retrospectivă asupra evenimentelor din cadrul proiectului „Îmi doresc și eu muzeul meu”
Proiectul „Îmi doresc și eu muzeul meu” s-a desfășurat în perioada august 2022 – mai 2023.
Motivația principală din spatele proiectului pleacă de la premisa că educația elevilor continuă în afara sălii de clasă, în diferite
contexte. Intenția grupului nostru a fost să creeze aceste contexte noi, cu scopul de a dezvolta spiritul critic, bagajul cultural și creativitatea participanților.
Ca obiective principale proiectul a urmărit:
● Să promoveze educația muzeală ca forma de educație non-formală cu scopul de a diversifica metodele de învățare;
● Să implice peste 100 de copii în ateliere practice atât în comunitate, cât și în afara ei;
● Să sprijine profesori care predau în comunitățile rurale;
● Să susțină din punct de vedere logistic și financiar școli din mediul rural;
● Să crească numărul vizitatorilor din muzeu;
● Să ofere un cadru în care 6 tineri cu vârsta mai mică de 30 de ani să își dezvolte competențele organizatorice.
Activitățile proiectului au inclus vizite interactive la muzeu, ateliere de creativitate și expoziții în comunități. Rezultatele proiectului constau în opt excursii în București (Muzeul Nicolae Minovici și Palatul Suțu), 20 de ateliere, 4 intervenții culturale în diferite comunități prin
realizarea expunerii locale.
Proiectul a fost conceput și implementat cu ajutorul membrilor grupului informal The Voice of Solidarity, format din: Amalia Pană, Francisca Artene, Ana-Maria Gătejel, Ann-Katrin Osiac și Brândușa Rotaru și Cantemir Păcuraru, sub tutelajul Mihaelei Murgoci, educator cultural si profesor.
Proiectul s-a bucurat de susținerea partenerului principal: Muzeul Municipiului București, dar și de implicarea școlilor din județul Giurgiu (comunele Isvoarele, Herăști și Vânătorii Mici), județul Călărași (Plătărești, Fundeni și Valea Roșie) și Dâmbovița (Credevia).
Ca urmare a implementării acestui program de educație muzeala, broșura de față intenționează să documenteze procesul de implementare a activităților, în speranța că va putea fi un sprijin util pentru profesorii interesați să implementeze activități de educație non-formală și educație muzeală în practica lor didactică.
Broșura cuprinde descrierea motivației proiectului și a necesității sale în comunități, descrierea activităților educaționale, resurse logistice, recomandări și concluzii, care sperăm să inspire mai departe desfășurarea activităților de educație non-formală în spații alternative și după încheierea proiectului „Îmi doresc și eu muzeul meu”.
Proiectul este organizat de grupul informal The Voice Of Solidarity cu sprijinul Corpului European de Solidaritate.
Parteneri: Muzeul Municipiului București, Școala Gimnazială Crevedia, Căminul Cultural Crevedia, Biblioteca Comuna Crevedia, Universitatea București.